.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بهانه افتتاح اولین پل عابرپیاده مکانیزه رشت؛
پل عابر پیاده مکانیزه جانبازان رشت دکور یا استفاده عابرین !؟
رب نرده ای زندان گونه این پل شب ها بسته است/دیگر هیچ وقت از مسوولین ترافیک شهری تقاضای پل عابر پیاده مکانیزه را ننما ییدچون که حفظ این قبیل تاسیسات بیش از جان انسان ها ارزش مند است .
پل عابر پیاده مکانیزه جانبازان رشت دکور یا استفاده عابرین !؟

درب نرده ای زندان گونه این پل شب ها بسته است، دیگر هیچ وقت از مسوولین ترافیک شهری تقاضای پل عابر پیاده مکانیزه را ننماییدچون که حفظ این قبیل تاسیسات بیش از جان انسان ها ارزش مند است .

بعد از مدت ها چشم انتظاری شاهد افتتاح اولین پل مکانیزه عابرین پیاده در تقاطع غیر هم سطح جانبازان در 18آذرماه جاری آن هم باهدف مهیا کردن امکانات امن برای عابرین پیاده،تسریع در رفت وآمد وسایل نقلیه،ایجاد منظرشهری زیبا در ورودی شهر آن هم با صرف 1میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی بودیم.
یک شب سرد زمستانی در ساعت 23 با نهایت خوش خیالی از این که می توانم با خاطری آسوده از این پل مجهز به پله برقی استفاده نمایم به سمت آن حرکت کردم.
در همین فکر وخیال بودم که ناگهان دیدن یک صحنه وحشتناک من را ناگهان بهت زده وبر سرجای خود میخ کوب کرد واین صحنه مشاهده درب نرده ای بسته و زندان گونه این پل بود.
بعد از مدتی که از حالت شوک بیرون آمدم به این فکر فرو رفتم که شاید من اشتباه می کنم وبه طور یقین افتتاح وساخت چنین سازه ای برای استفاده مردم نمی باشد،بلکه قرار است این پل عظیم به عنوان سمبل جدید کلان شهررشت برای نسل های آینده باقی بمادر این تفکرات بودم که صدای غرش ترمز یک وسیله نقلیه مرا به خود آورد وخود را وسط کمربندی خرمشهرودر مقابل یک تریلر 18چرخ حامل دهها تن فولاد دید م.سرم را بالا کردم که راننده فریا د زد:«حواست کجاست ، مگرمی خواهی خود کشی کنی؟سرتان را درد نیاورم از من به شما نصیحت که دیگر هیچ وقت از مسوولین ترافیک شهری تقاضای پل عابر پیاده مکانیزه را ننما یید ،چون که حفظ و نگهداری این قبیل تاسیسات بیش از جان انسان ها ارزش مند است و به طور یقین باید در آینده نزدیک منتظر بسته ماندن درب پل در تمام ساعات شبانه روز بود.
بنابراین باید عطای پل را به لقایش بخشید و با شجاعت تمام به قلب خودروهای عبوری سنگین و سبک خوش نمود ورفت.
دراین ارتباط رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان اظهارداشت: بالغ بر 38 درصد از تلفات ناشی از تصادفات رانندگی معابر درون شهری گیلان مربوط به عابرین پیاده ویکی از اساسی ترین راه های پیش گیری از تصادفات آنان در این معابر استفاده از پل های هوایی مخصوص عابر پیاده است.
سرهنگ سید تیمور حسینی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد درصد قابل توجهی از تصادفات درساعات پایانی شب وتاریکی هوا به وقوع می پیوندد،خاطر نشان کرد:به دلیل میدان دید کمتر ،سرعت بالاتر،خلوتی معابر و استفاده بیشتر عابرین پیاده به ویژه بانوان از البسه و چادر مشکی ،رویت آنان را در عبور از عرض راه برای رانندگان بسیار مشکل
می سازد .
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان تصریح کرد: استفاده از پل های عابر پیاده به ویژه در ساعات پایانی شب ،عبور از محل های مطمئن و بعد از اطمینان از عدم تردد خودرو برای کلیه عابرین پیاده عزیزبرای حفظ جان خود الزامی است.
سرهنگ حسینی تاکید داشت:توجه دقیق وکامل به جلو در حین رانندگی و اتخاذ سرعت مطمئنه از سوی کلیه رانندگان محترم وسایل نقلیه سبک وسنگین در کلیه معابر درون شهری گیلان ضروری است.
وی در پایان از کلیه شهرداران و شوراهای اسلامی استان گیلان خواست کلیه تجهیزات و تمهیدات ترافیکی در طول معابر درون شهری را به صورت جدی پیش بینی کنند.
گزارش:خلیل اخوان اصغری/ایلنا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 25 دي 1389
اقا چرا نمی خوای متوجه بشی ساخت یک پل عابر پیاده در رشت توسط شهرداری با کفایت و شورای شهر مجمع الباسوادان باید طبق اخرین متد علمی و فنی باشد مثل پل منحنی جانبازان !!! برای همین و بسبب بکار رفتن اخرین فناوری های روز باید 10 سال طول بکشه !! این پل عابر پیاده هم باید 5 سال طول بکشه چون کار شاقیه ساختش از کنارش باید اعضای شورا و شهرداری منتفع بشن یا نه ؟ بالاخره کار که زیاد طول بکشه چند بار متمم بودجه باید تصویب بشه و ... بالاخره اکثر اعضای محترم شورای شهر و شهرداری برای خدمت !! مردم ! دارن در اذربایجان و ارمنستان و ... تحصیل می کنن وقت کم دارن برادر باید مدرک دوم راهنمایی و زیپلمشون رو ارتقا بدن تازه مردم باید مقررات منع عبور مرور !! و استفاده از پل عابر پیاده را که در رشت بصورت پایلوت داره اجرا میشه !!! و بزودی در جهان فراگیر میشه !! رو تمرین و فرهنگ سازی کرد برا ملت عقب مانده !!!؟؟
نا شناس 25 دي 1389
گزارش بسیارجذاب وخواندنی بود ولی چقدرمسوولین شهری به فکرمردم هستند!؟
نا شناس 27 دي 1389
خداروشکر میکنم که این پل هم ساخته شد وحداقل در روز میشود از آن بهره مند شد . در شهر رشت به بهانه ساخت کنار گذر آقایان شورای شهر از طریق واسطه بتجارت شخصی پرداخته اند
نا شناس 27 دي 1389
آقایان شورای شهر رادریابید بجای دفاع بیجا از خودتان برای ساخت وتغییر شهر از مسئولین شهر های تبریز واصفهان الگو بگیرید تا دربخش عمران از اردبیل ومازندران 10 سال عقب نباشید ! سیستان وبلوچستان از شما دربخش عمران جلوتر است !!!!!!!!!!!!! حیف به این مردم بافرهنگ ونجیب که شماها خون آنها رامی مکید آقای خا.....
نا شناس 27 دي 1389
متاسفیم . مثلا درزمره کلانشهریم واعضای شورای شهر بی خاصیتی مثل شما داریم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.125 seconds.